Siirry suoraan sisältöön

20.4.2016 16:30

Lahti mukana kuntamarkkinoinnin SM-kisassa

Lahden kaupunki on sijoittunut kymmenen parhaan joukkoon kuntamarkkinoinnin SM-kilpailussa. Voittaja valitaan 18.5.
http://sisalto-tuotanto.lahti.fi/AjankohtaistaSite/UutisetSite/PublishingImages/shortlista_verkko.jpg

Lahti osallistui kilpailuun Minäkin olen lahtelainen -julistekampanjalla. Lahden kaupungin markkinointikampanjassa nostettiin esiin Lahdessa asuvia pakolaisia, maahanmuuttajia ja kulttuurin monimuotoisuutta Lahdessa.

Kampanja toteutettiin loppuvuodesta katumainontapaikoilla ja sosiaalisessa mediassa. Lisäksi asukaslehti Kaupunkilaisessa kerrottiin yhden kampanjaperheen tarina pakolaisista lahtelaisiksi. Kampanjakuvat otti valokuvaaja Markus Henttonen.

Kampanjan taustalla oli viime syksyn tapahtumat, kun Lahti sai runsaasti negatiivista julkisuutta turvapaikanhakijoihin kohdistuneen väkivaltaisen iskun myötä.

- Kampanjalla haluttiin osoittaa, että Lahdessa on nollatoleranssi rasismille ja suvaitsemattomuudelle. Pienellä budjetilla tehty kampanja sai runsaasti näkyvyyttä ja saimme siitä spontaania ja positiivista palautetta, Lahden viestintäpäällikkö Heini Moisio iloitsee.

Kilpailun tuomaristo valitsi yhteensä 41 työn joukosta kymmenen parasta. Voittaja julkistetaan 18.5.2016.

Markkinointikilpailulla etsitään hyviä käytäntöjä

Kuntamarkkinoinnin SM-kilpailun tavoitteena on kehittää markkinointi- ja viestintäosaamista kunta-alalla nostamalla esille hyviä käytäntöjä eli esimerkillistä ja tuloksellista markkinointia tai viestintää. Kilpailu järjestettiin 11. kerran.

- Tämän päivän kunta- ja aluemarkkinointi on osaavaa ja oivaltavaa. Niukat resurssit osaltaan ohjaavat kekseliäisiin toteutuksiin, joissa on tärkeää yhteistyö eri toimijoiden kesken ja myös asukkaiden kanssa. Ilahduttavan paljon on kuntalaisten osallistumista edistävää ja yhteishenkeä kasvattavaa markkinointia, jossa sosiaalinen media on merkittävä väline, sanoo tuomariston puheenjohtaja, Kuntaliiton viestintäjohtaja Jari Seppälä.

Kuntamarkkinoinnin SM-kilpailun shortlista (aakkosjärjestyksessä)
Etelä-Karjalan liitto ja Pohjois-Karjalan maakuntaliitto: Karjalasta kajahtaa
Helsinki Convention & Events Bureau / Helsingin Markkinointi Oy: Highlights in HEL
Keski-Uudenmaan Kehittämiskeskus Oy - KEUKE: Yrityspalvelut tutuiksi - Yrittäjän käsikirja
Kouvolan kaupunki: Betonihelvetti
Lahden kaupunki: Minäkin olen lahtelainen
Mikkelin kaupunki, työllisyyspalvelut: RekryOn 2015
Porvoon kaupungin matkailu- ja markkinointiyksikkö: 50 000 suukkoa
Someron kaupunki: Nostalgiaviikko - yhteistyöllä 50 tapahtuman spektaakkeli
Visit Helsinki: Helsinki Sauna Day
Visit Rovaniemi, Rovaniemen matkailu ja Markkinointi Oy Rovaniemi - The Official Hometown of Santa Claus®