EGCA-logo greenlahti.fi

Lahden julkisen taiteen portfoliohaku ammattitaiteilijoille

Mitä sinä taiteilijana kaipaat julkiseen tilaan? Miten haluaisit kokea tilan, paikkasidonnaisesti vai laajentaen tilaa jonnekin muualle? Haluaisitko tuoda arkisen asian vai yllätyksen, kokemuksen kotisi lähelle, keskelle epäpaikkaa, niittyä, ostoskeskusta tai parkkipaikkaa?

Lahti kutsuu sinua!

Lahden kaupunki avaa avoimen portfoliohaun, jossa kerätään julkisen taiteen tekemisestä kiinnostuneilta ammattitaiteilijoilta ja taiteellisilta työryhmiltä portfolioita.

Lahdessa toteutetaan vuonna 2021 ja lähivuosina erilaisia julkisen taiteen hankkeita. Osa on prosenttiperiaatteen mukaisia hankkeita, osa Lahden Euroopan ympäristöpääkaupunki -vuotta 2021, osa kaupungin elävöittämistä erilaisissa paikoissa ja tiloissa, niin lähiöiden silloissa kuin puistoissa. Lahdessa tehdään myös julkisen taiteen ohjelmaa, johon liittyen kaupunki toteuttaa kunnallistekniikan taidepilottihankkeita. Lahti on Suomessa edelläkävijä taiteen mukaan ottamisessa infrarakentamisessa.

Teoksesi voivat olla väliaikaisia tai pysyviä. Tekniikkana voit käyttää esimerkiksi veistosta, katutaidetta, ympäristötaidetta, kadussa olevaa taidetta, valotaidetta, äänitaidetta, maalauksia, performanssia, ympäristötaidetta. Vuonna 2021 olemme erityisesti kiinnostuneita teoksista, jotka tuovat esille kestävän kehityksen teemoja.

Lähetä meille portfoliosi 21.3.2021 mennessä osoitteeseen:
anu.miettinen@lahti.fi

Nimeä tiedosto seuraavasti etunimi_sukunimi_portfolio_2021

Portfolio koostuu yhdestä PDF:stä (max. 2MB), jossa tiedot alla olevassa järjestyksessä

• joka, on nimetty seuraavasti ETUNIMI_SUKUNIMI_PORTFOLIO_2021
  • sisältää etusivun, jossa on taiteilijan yhteistiedot (nimi, sähköposti, puhelinnumero ja www-sivujen osoite)
  • sisältää CV:n, max. 3 sivua (fontti 12)
  • sisältää esittelyn suhteestasi julkiseen taiteeseen, max. 1 sivu (fontti 12)
  • sisältää teoskuvia, joiden ei tarvitse olla julkisesta taiteesta, max. 5 sivua
  • voit myös liittää esittelytekstiin linkkejä videoista ja teoskuviin stillkuvia

Haku on avoin ja portfolioiden lähettäminen ei sido taiteilijaa tai Lahtea ennalta määriteltyyn hankkeeseen tai hankkeeseen lainkaan. Emme anna portfolioista palautetta. Saapuneet portfoliot säilytetään Lahden kaupunkiympäristön palvelualueen portfolioarkistossa 15.3.2024 asti. Tietoja käsittelevät vain julkiseen taiteeseen liittyvät työntekijät ja mahdollisten hankkeiden taidetyöryhmien jäsenet.

Henkilötietosuoja

Portfoliohaun järjestäjä käsittelee hakuun osallistuneiden henkilötietoja EU:n ja kansallisen tietosuojalainsäädännön mukaisesti haun toteuttamiseksi. Henkilötietoja ei luovuteta kolmansille osapuolille eikä käytetä muihin tarkoituksiin. Henkilötiedot kerätään rekisteröidyltä itseltään portfoliohakuun osallistumisen yhteydessä. Osallistumalla portfoliohakuun annat suostumuksesi siihen, että henkilötietoja käsitellään edellä kuvatun mukaisesti. Haun rekisteriseloste löytyy täältä.