Hyppää sisältöön

Urheilutapahtumat nostivat Lahden näkyvyyden huippuunsa

Kesäkauden suuret urheilutapahtumat toivat Lahdelle runsaasti näkyvyyttä sekä uutismediassa että sosiaalisessa mediassa niin kotimaassa kuin kansainvälisesti.

Lahdesta julkaistiin touko–elokuun aikana 1 441 uutista, mikä oli lähes tuhat osumaa enemmän kuin ensimmäisellä vuosikolmanneksella. Uutisten yhteenlaskettu potentiaalinen tavoittavuus kohosi 1,4 miljardiin näyttökertaan. Urheilutapahtumat veivät ylivoimaisesti suurimman huomion näkyvyydestä. Huomattava osa uutisista tuli ulkomaisista medioista.

Kotimaan uutismediassa artikkeleita julkaistiin aktiivisimmin heinäkuussa, jolloin potentiaalinen tavoittavuuskin oli huipussaan. Myös elokuussa uutisointi oli vilkasta ja tavoittavuuden taso korkealla. Toisaalta elokuussa uutisoitiin myös Lahden kaupungin ja Kempowerin yhteistyön jatkumisesta sekä Lahti Eventsistä.

Tiedot selviävät kaupungin mediaseurannan raportilta, joka koskee vuoden toista kolmannesta toukokuun alusta elokuun loppuun. Raportin on tuottanut kaupungille Meltwater.

Kansainvälinen uutismedia

Lahden kaupunkiin liittyviä kansainvälisen median artikkeleita julkaistiin tarkastelujakson aikana 55 maassa, yhteensä 967 kappaletta. Ensimmäisellä tarkastelujaksolla artikkeleita julkaistiin 32 maassa, yhteensä 247 kappaletta. Julkaistujen artikkelien potentiaalinen tavoittavuus toisella tarkastelujaksolla oli lähes 2 miljardia. Eniten artikkeleita julkaistiin elokuussa, jolloin Lahdessa järjestettiin Ironman MM-kisat. Kisat näkyivät runsaasti myös X (Twitter)-päivityksissä