Siirry suoraan sisältöön

Lahti-Piste

Lahti-Piste neuvoo ja auttaa kuntalaisia Kauppakeskus Triossa sijaitsevalla Lahden Palvelutorilla. Lahti-Pisteen ja Palvelutorin aukioloajoissa ja toiminnassa on muutoksia koronavirustilanteesta johtuen.
Palvelutori

Lahti-Piste toimii kaupungin matalan kynnyksen palvelupisteenä, joka vastaa yleisestä palveluneuvonnasta. Lahti-Pisteellä otetaan vastaan anomuksia ja hakemuksia, neuvotaan lupa- ja vuokraustoiminnan asioissa, otetaan vastaan kaupungin maksuja ja hoidetaan Lahden seudun liikenteen asiakaspalvelua. 

Lahti-Piste on mukana edistämässä osallisuutta ja hyvinvointia. Palvelutorin monipuoliset teemapäivät ja pop up-tapahtumat tarjoavat mahdollisuuden tutustua kaupungin, yhdistysten ja järjestöjen palveluihin ja toimintaan. Lahti-Piste sijaitsee Palvelutorilla, Triossa. 

Lahti-Pisteellä, Palvelutorilla, on mahdollista suorittaa etätentti. 

Koronavirustilanteesta johtuen monet oppilaitokset peruuttavat tenttejä tai niitä siirretään verkkotenteiksi, jotka tehdään kotona.

Palvelutorilla on mahdollista suorittaa etätentti, jos oppilaitos sellaisen järjestelee. Selvitä tilanne oman oppilaitoksesi kanssa.

Tentin voi suorittaa Palvelutorilla, kauppakeskus Triossa ma 8-17, ti-pe 8-16 välisenä aikana. Alkaen 10.8.2020 ma-pe 8-18. Tenttitilaisuudessa on reaaliaikainen videovalvonta. Lahti-Pisteellä ei voi tehdä sähköistä tenttiä.

Etätentti opiskelijan ohje

Etätentti ilmoittautuminen

Lahti-Pisteen palvelut:

  • sähköisen asioinnin opastus ja neuvonta
  •  avustukset ja osallistuva budjetointi
  • yleinen ohjaus ja neuvonta
  • neuvonta Palvelutoria koskevissa asioissa
  • Palvelutorin kokoustilat
  • kaavojen ja katusuunnitelmien nähtävillä olo, Osallistumistila Kymppi 
  • kirjaamon asiakaspalvelua
  • matkailuneuvonta Palvelutorin Pajalla
  • varhaiskasvatuksen palveluneuvonta
  • rakennusvalvonnan sähköinen asiointi
  • pyydysmerkkien myynti
  • venepaikat 
  • maisematyölupien vastaanotto
  • asukaspysäköintiluvat, katso pysäköintiluvat  
  • ajanvaraukset asiantuntijalle
  • tietoiskut ja asiantuntijatapaamiset
  • paikallisliikenteen matkakortit (ei Nastolan palvelupisteessä)
  • kassapalvelut (ei Nastolan palvelupisteessä)

AJANKOHTAISIA MUUTOKSIA PALVELUSSA

Koronavirus on aiheuttanut poikkeavia järjestelyjä asiakaspalvelussa. Lahden kaupunki haluaa kuitenkin mahdollistaa palvelun ja asioinnin. Lahti-Pisteen asiakaspalvelu on toiminnassa ja asiakastietokoneet Palvelutorilla ovat käytettävissä.

Pyydämme huomioimaan työntekijöidemme turvallisuuden. Vältä henkilökohtaista asiointia, jos se on mahdollista. Moni asia hoituu sähköisesti ja neuvomme asioinnissa mielellämme myös puhelimitse. Säilytetään lisäksi asioitaessa tuo suositeltu parin metrin etäisyys. 

Lahti-Piste palvelee ma 8-17, ti-pe 8-16 ja 
alkaen 10.8.2020 ma-pe 8-18 osoitteessa

Lahden Palvelutori

Kauppakeskus Trio

2.krs, Vesku-aukio

Aleksanterinkatu 18

15140 Lahti

Nastolassa ei tällä hetkellä ole Lahti-Pisteen palvelua. Ota tarvittaessa yhteyttä Lahti-Pisteelle, Palvelutorille.

lahtipiste@lahti.fi

p.03 814 2355