Ilmakuva Niemen rannan suunnittelualueesta

​Niemi, Niemenkatu 16 osa, 18 osa ja katu- ja vesialueet

Kaavatyön perustiedot

KaavatunnusA-2789
Kaavatyön tyyppiEnsimmäinen asemakaava ja asemakaavan muutos
VireilletuloKaavoituskatsaus 7.3.2019
Kaava-aloitteen tekijäYksityinen hakija

Asemakaavatyön tavoitteena on muuttaa teollisuuskortteleiden osat asumisen, lähikaupan, pientoimitilojen ja virkistyksen käyttöön. Tausta-aineistona on vuonna 2022 pidetyn Niemen ranta-alueen arkkitehtuurikilpailun palkitut työt.

Asemakaavamuutokset tehdään osa-alueittain 3-4 vaiheessa ranta-alueen vapautuessa teollisuudelta muuhun käyttöön seuraavien vuosikymmenten aikana. Nyt on menossa ensimmäisen osa-alueen asemakaavamuutos, joka käsittää Viking Maltin mallastamon ja UPM:n entisen tukkiallasniemen alueet.

Karttakuva Niemen ranta-alueesta, kuvaan merkitty alueet ja suunnittelun vaiheet

Kaavatyön eteneminen

Suunnittelualue kartalla

Suunnittelualue on teollisuustontti Niemen kaupunginosassa osoitteessa Niemenkatu 16. Ohita upotus: Suunnittelualue on teollisuustontti Niemen kaupunginosassa osoitteessa Niemenkatu 16.
Siirry karttapalveluun

Ota yhteys kaavoittajaan